Vi söker Försäljningschef till Werners Gourmetservice

    Werners Gourmetservice är en importör och leverantör av premiumprodukter med försäljning till grossister, restauranger, hotell, dagligvaruhandel och konditorier i Sverige och delar av Norden. I sortimentet finns caviar, tryffel, kryddor, smaksättare, choklad, desserter och mycket mer från världens alla hörn. Vi omsätter cirka 250 Mkr och är ca 50 medarbetare i Skara, Stockholm, Malmö, Göteborg och Århus. Werners Gourmetservice ingår i Orkla Food Ingredients (OFI) som är en del av Orkla ASA.  

    Nu finns möjlighet att söka Sveriges roligaste försäljningschefsjobb! Brinner du för människor, försäljning, kvalitet och kundservice? Är du en passionerad ledare som sprider energi, entusiasm och gillar att ha roligt på jobbet? Vill du arbeta i ett växande bolag som värderar gemenskap, entreprenörskap, innovation och att vi hjälper varandra? Känner du att värdeorden modig, inspirerande och pålitlig stämmer in på dig? Vill du vara med på vår resa i att vara ”Den ledande inspiratören för gourmeten i Norden”? Då ska du söka denna tjänst redan idag!

    Om tjänsten 

    Werners Gourmetservice AB är med våra ägare Orkla i ryggen inne i en stark utvecklingsfas med fokus på tillväxt. Under våren har vi infört en ny organisation och rollen som Försäljningschef omfattar all försäljning mot kunder inom HoReCa & TravelTrade där även utbildning för våra kunder inom ramen för Werners Education är en viktig del. Werners Gourmetservice vill vara ett nav i den gastronomiska utvecklingen och vi har nära relationer med såväl Kock- som Konditorilandslaget och ledande kockar och konditorer.

    Du har övergripande chefsansvar för avdelningen och säkerställa att ni tillsammans håller en hög servicegrad med kunden i fokus. Vi strävar hela tiden efter att öka vår försäljning och jobbar aktivt med merförsäljning mot våra befintliga kunder samt bearbetning av nya kunder. Problemlösning, kundservice och förbättringar är utöver försäljning och säljstyrning är ett viktigt fokus. Ditt arbete präglas av samarbete med andra avdelningar – inte minst innesälj, sortiment, inköp, lager och marknad. 

    Du leder ett inarbetat och positivt säljteam på idag tre KAM personer samt sju medarbetare som arbetar försäljning och utbildning och inspiration. Arbetar proaktivt med att utveckla säljarbetet på såväl strategisk som operativ nivå och säkerställer att företagets försäljningsmål uppfylls. Du får stor möjlighet att påverka och utveckla ditt och teamets arbete. Leda försäljningsorganisationen, motivera och utveckla medarbetarna och säkerställa ett integrerat arbetssätt med övriga funktioner / avdelningar. Du genomför årliga medarbetarsamtal, sätter- & följer upp mål och driver kompetensutvecklingen av gruppen. Tjänsten innebär även att anordna och vara med på olika mässor och event. 

    Vem trivs här?

    Du är en erfaren och trygg person som älskar att göra affärer. För att lyckas i rollen har du erfarenhet från Business to Business försäljning med personalansvar, säljstyrning och en akademisk utbildning eller annan eftergymnasial utbildning. Som ledare är du tydlig, orädd, passionerad och har en förmåga att få med dig inte bara din egen funktion utan har också lätt för att arbeta tvärfunktionellt tillsammans med andra avdelningar. Du behärskar balansen mellan att lyssna, visa riktning och ställa krav. Är nytänkande och ser möjligheter som du har förmåga att omsätta i handling. Du har en analytisk förmåga, målinriktat arbetssätt och en administrativ kapacitet som gör att du kan planera, prioritera och strukturera både ditt eget och säljteamets arbete på bästa sätt. Vi ser gärna att du har erfarenhet från restaurang-, grossist- eller livsmedelsindustrin och kunskap och passion för gastronomi.  Vidare behärskar du både svenska och engelska i tal och skrift. 

    Vi erbjuder

    Tjänsten är heltid och vi erbjuder en tillsvidareanställning med tillträde snarast möjligt. Placering kan ske på vårt huvudkontor i Skara eller vårt säljkontor Stockholm. Då medarbetarna finns på båda dessa orter samt i Göteborg, Malmö & Danmark förekommer resor i tjänsten frekvent. Vår ambition är dessutom att utveckla vår nordiska närvaro. I tjänsten förekommer resor i Sverige och Europa. Du rapporterar till vår VD, ingår i ledningsgruppen och får möjlighet till såväl personlig som professionell utveckling både via Werners Gourmetservice och via Orkla. Vi är en arbetsgivare som månar om våra medarbetare och vi är ett gäng engagerade kollegor som alla brinner för vår verksamhet. Vi är en arbetsgivare som månar om våra medarbetare och är ett gäng engagerade kollegor som alla brinner för vår inspirerande verksamhet. Du får arbeta i den givande kombinationen av ett familjärt mindre bolag som ingår i en större koncern. Har du liksom vi dessutom ett stort intresse för mat så kommer du att passa perfekt i vårt gäng! 

    Ansökan

    Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Har du frågor kring tjänsten sänd gärna ett e-mail till VD, joakim.karlsson@wgs.se eller HR-chef Erica Fahlin; Erica.Fahlin@kaka.se. Sista ansökningsdagen är den 9 januari 2022. Vi tar inte emot ansökningar via e-mail. 

    Läs mer om oss och våra produkter och vår verksamhet på www.wgs.se

    Ansök här>>

    Välkommen med din ansökan!

    Vi söker en Chef innesälj till Werners Gourmetservice i Skara

    Om jobbet

    Werners Gourmetservice är en importör och leverantör av premiumprodukter med försäljning till grossister, restauranger, hotell, dagligvaruhandel och konditorier i Sverige och delar av Norden.

    I sortimentet finns caviar, tryffel, kryddor, smaksättare, choklad, desserter och mycket mer från världens alla hörn. Vi omsätter cirka 250 Mkr och är ca 50 medarbetare i Skara, Stockholm, Malmö, Göteborg och Århus. Werners Gourmetservice ingår i Orkla Food Ingredients (OFI) som är en del av Orkla ASA.

    Vill du vara med och leda vår innesälj avdelning på vårt huvudkontor i Skara? Brinner du för försäljning, människor och service? Arbeta både operativt och strategisk och utveckla vår kundhub? Är du nyfiken, organiserad och intresserad av utveckling? Vill du arbeta i ett växande bolag som värderar gemenskap, entreprenörskap, innovation och att vi hjälper varandra? Känner du att värdeorden modig, inspirerande och pålitlig stämmer in på dig? Vill du vara med på vår resa i att vara ”Den ledande inspiratören för gourmeten i Norden”? Då ska du söka denna spännande tjänst redan idag!

    Dina arbetsuppgifter 

    Vi erbjuder ett varierande arbete där du blir spindeln i nätet på vår innesäljsavdelning i Skara. Du har övergripande ansvar för avdelningen och säkerställa att ni tillsammans håller en hög servicegrad med kunden i fokus. Du leder ett inarbetat och positivt säljteam på sex personer och har stor möjlighet att påverka och utveckla ditt och teamets arbete. Vi strävar hela tiden efter att öka försäljningen och jobbar aktivt med merförsäljning mot våra befintliga kunder samt bearbetning av nya kunder (leads & prospects). Funktionen är ett viktigt nav med täta kundkontakter, problemlösning, kundservice och förbättringar som utöver försäljning är ett viktigt fokus. Ditt arbete präglas av ett nära samarbete med våra andra avdelningar – inte minst utesälj, inköp, lager och marknad.

    Vem trivs här? 

    Du har erfarenhet av en liknande roll inom försäljning och personalansvar. Är en passionerad ledare som sprider energi och entusiasmerar, enkelt utrryckt “du gillar att ha roligt på jobbet”. Är en tydlig och orädd ledare med förmåga att då med dig både dina egna medarbetare och andra avdelningar i tvärfuktionella samarbeten. Du är nytänkande och ser möjligheter som du kan omsätta i handling. Har en analytisk förmåga, ett målinriktat arbetssätt och en administrativ kapacitet som gör att du kan planera, prioritera och strukturera både ditt eget och säljteamets arbete på bästa sätt.

    För att lyckas så ska du trivas i en högpresterande säljkultur och har förmåga att inspirera både på individ- och gruppnivå. Vi ser gärna att du har branscherfarenhet från HoReCa alternativt dagligvaruhandeln och intresse för mat och smaker. Du är van vid digitala verktyg inom CRM, telefoni och säljstyrning. Har du arbetat med att sätta upp kundresor där uppföljning och mål kretsat kring konverterin av kund, leads och prospects är det ett meriterande.

    Vi erbjuder

    Tjänsten är heltid och vi erbjuder en tillsvidareanställning med tillträde snarast möjligt. I tjänsten förekommer i viss utsträckning resor i Sverige och Europa. Du kommer även vara med på olika mässor och andra event. Du rapporterar till vår VD och ingår i ledningsgruppen och får möjlighet till såväl personlig som professionell utveckling både via Werners Gourmetservice och via Orkla. Vi är en arbetsgivare som månar om våra medarbetare och är ett gäng engagerade kollegor som alla brinner för vår inspirerande verksamhet. Du arbetar i våra trevliga lokaler i Skara där du blir en viktig del i vår fortsatta framgång. En kombination av ett familjärt mindre bolag som ingår i en större koncern. Har du liksom vi dessutom ett stort intresse för mat så kommer du att passa bra i vårt gäng!

    Ansökan

    Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Har du frågor kring tjänsten sänd gärna ett e-mail till VD, joakim.karlsson@wgs.se eller HR-chef Erica Fahlin; Erica.Fahlin@kaka.se . Sista ansökningsdagen är den 30 december 2021. Vi tar inte emot ansökningar via e-mail.

    Läs mer om oss och våra produkter och vår verksamhet på www.wgs.se

    Välkommen med din ansökan!

    Kandidatbank

    Om vi inte har några lediga tjänster ute är du varmt välkommen att anmäla dig till vår kandidatbank: kandidatbank@wgs.se

    Skickar du in en spontanansökan till kandidatbanken kommer din ansökan tas emot och behandlas av HR-avdelningen på KåKå. Om du har en intressant profil kontaktar vi dig innan vi delar din ansökan med relevant chef hos Werners för att eventuellt gå vidare i processen.

    Det är även denna mailadressen som du hör av dig till om du tidigare har skickat in en spontanansökan och vill uppdatera din profil.