Köpvillkor för konsument
Beställningar
Konsumenter/privatpersoner inom Sverige kan beställa från vår webbshop, som innehåller ett begränsat urval av koloniala matvaror samt hushållsmaskiner. Frågor om din beställning görs via mail till: info@wgs.se
Betalning
Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.
En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert. Om du vill kan du koppla en PIN-kod till Klarna Checkout.
Genom att ange eller efterfråga information i Klarna Checkout godkänner du våra användarvillkor och vår användning av dina personuppgifter enligt vad som framgår i denna text hos Klarna.
Order understigande 100 kr expeditieras ej.
Priser
Alla priser är angivna i svenska kronor inklusive 12% moms (livsmedel) eller 25% moms (övriga varor). Vi reserverar oss för eventuella momshöjningar eller prishöjningar som vi inte kan råda över. Vi tar inte ut en expeditionsavgift för emballage och administration.
Fraktkostnad
Det är fraktfritt inom Sverige vid order överstigande 500 kr. Övriga order debiteras en fast fraktkostnad på 99 kr.
Leveranstid
Normal leveranstid inom Sverige är ca 5 arbetsdagar beroende på var i landet du bor. Vissa avvikelser kan förekomma. Vi kan inte bli ansvarig att leverera en produkt som är slutsåld eller utgången ur sortimentet. Skulle en produkt inte gå att leverera så meddelar vi dig via mail.
Leveranssätt
Alla produkter levereras från eget lager i Skara. Du får en avisering via mail eller sms till mobilen som du använder för att hämta ut paketet på DHL utlämningsställe under normala öppettider.
Reklamation
Om vi av misstag har levererat fel vara eller fel antal varor eller att rätt varor är transportskadade ber vi dig att snarast meddela oss detta (inom 14 dagar) så att vi kan rätta till felet. Enklast är att du beskriver felet i ett mail ställt till:
Retur
Du har 14 dagars retur- och ångerrätt från det att du mottagit din beställning. Fyll i retursedeln och lägg med den i returen, använd klisterlappen “förbetald kundretur” som ligger i ditt paket. Klistra den på returpaketet till oss så är returfrakten gratis. För att returen ska gälla ska förpackningen vara obruten och i sin originalförpackning.
Återbetalning
Vi gör din återbetalning inom 14 dagar från det att din retur/reklamation nått vårt lager. Återbetalning sker alltid till samma betalsätt som använts i orginalordern.
Ångerrätt på hushållsmaskiner
Enligt Distansavtalslagen (SFS 2005:59) har kund rätt att frånträda avtalet inom 14 dagar, räknat från den dag varan levererats. Kund skall meddela Werners Gourmetservice via mail: info@wgs.se eller tel: 0511-177 99 inom angiven tidsram. Varan skall returneras i väsentligt oförändrat skick och på kundens egna bekostnad. Denna ångerrätt gäller inte för livsmedel.
Hantering av personuppgifter
För att du som konsument alltid skall känna dig trygg när du registrerar dig och loggar in i vår e-butik har vi därför ett utarbetat arbetssätt för hur vi handskas med personuppgifter på Werners Gourmetservice AB. Sättet att använda de personuppgifter som du lämnar är noga kontrollerat av lagar och bestämmelser, t.ex. personuppgiftslagen. Det innebär att när du lämnar ditt namn, personnummer, adress eller liknande för att kunna göra dina inköp hos oss, så förbinder vi oss vid att hantera dessa uppgifter med sekretess.
Informationssäkerhet
Vi vet på Werners att du är mån om att vi skyddar dina personuppgifter från att de används felaktigt . Vi förbättrar kontinuerligt våra system och ser ständigt över regler och rutiner för att skydda våra system mot dataintrång, oavsiktlig förlust eller förstörelse. Vi hanterar känslig information såsom kreditkortsnummer, personnummer och annan information enligt vedertagna regler.
Du kan alltid ta kontakt med oss då du har rätt att begära kostnadsfri information om dina egna personuppgifter varje år samt rätta felaktiga uppgifter. Detta gör du skriftligen till oss. Du kan skriva till:
Werners Gourmetservice AB
Kämpagatan 3
532 36 Skara
Du är också välkommen att kontakta vår kundservice på tel: 0511-177 99.
Övrigt
Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning, prisförändring eller specifikationsförändring av produkter samt skrivfel på sidorna i webbshoppen. Vid onormalt stora inköpsprishöjningar reserverar vi oss för ofrånkomliga prisjusteringar.